High-end klanten zijn de beste klanten die je kunt krijgen. Ze bevinden zich in een niche en het zijn meestal business coaches die zich met high end ondernemen op deze type klanten richten. Ze zijn minder lastig te vinden als het soms lijkt. We leggen in het kort uit wat high-end klanten zijn en hoe je ze vindt.

Wat zijn high end klanten?

High end klanten zijn klanten die jij het beste bedient en die jou het beste betalen. Het zijn klanten waarbij jij een exceptioneel grote toegevoegde waarde hebt. In de markt noemen we ze ook wel VIP klanten. High end klanten bevinden zich vaak in een niche en zijn goed te vinden als we ze van tevoren goed hebben geïdentificeerd en omschreven.

 

Hoe vind je high end klanten?

High end klanten vind je door te zoeken op specifieke personen binnen een organisatie of zelfstandigen die zich in een niche bevinden. Deze zelfstandigen benader je door middel van ze koud te bellen, te mailen of DM’s te sturen. Voor high end klanten is een heel gerichte 1-op-1 benadering van belang. Slechts een klein deel van de prospects die je probeert te spreken, zal reageren. Deze zijn ‘in de markt’ om met jou een gesprek aan te gaan.

 

Waarom online marketing niet meteen werkt

Wanneer we gaan adverteren is er veel ruis. Zeker in een beginfase waar je nog geen proof of concept hebt bij bestaande klanten. De spoeling is heel dun en je zult veel werk moeten verrichten om die leads te identificeren en uiteindelijk zitten daar high end prospects tussen.

Elke dag content maken en adverteren zijn geen voor de hand liggende strategieën die passen bij high end ondernemen. Bij high end ondernemen gaat het om het kwalitatieve gesprek die je hebt met een klant om eindelijk tot een samenwerking te komen. Een interactief gesprek kan wel een webinar zijn bijvoorbeeld.

 

Wil jij werken voor de beste klanten en meer vrije tijd?