Online marketing is saai… of toch niet?

Weet je waarom het internet vol staat met adviezen van marketing goeroes? Goede en slechte goeroes?

Nergens is zo veel gratis informatie over te vinden als informatie over online marketing. Het probleem met dit vakgebied is dat iedereen er te gemakkelijk over praat. Het wordt zelfs nóg makkelijker wanneer we allerlei ingewikkelde termen gaan gebruiken zodat we slim lijken maar eigenlijk niet weten waar we het over hebben. De ander gaat daar in mee.

Valkuilen

Veel ondernemers komen in de valkuil terecht van marketing trucjes. Hun product of dienst is verre van goed en zij denken dat met een marketing trucje, dat het product dan wel gaat verkopen.

Dat gaat niet lukken. Regelmatig komen er bij mij vragen binnen die gaan over software, technieken of trucjes. Deze vragen beantwoord ik niet meer. Het zijn geen interessante, strategische vraagstukken waar ik iemand mee kan helpen.

Stel de vraag achter de vraag en je komt uit bij de emotie.

HAAL DE BESTE KLANTEN UIT DE MARKT,
MAAK MEER WINST, GROEI SNELLER

Bij het aanvragen van dit ebook ontvang je tips, inspiratie en strategieën om de beste klanten aan te trekken. We gaan zorgvuldig om met jouw gegevens. Check onze privacy verklaring voor meer informatie.

Stel jezelf als ondernemer niet telkens de vraag welke technieken en tools je nodig hebt om je doel te bereiken, maar stel jezelf vragen over het resultaat dat je wilt bereiken. Sterker nog: de transformatie die jij of jouw klant wil bereiken. Dat is veel interessanter.

Stel de vraag achter de vraag en je komt achter de ware drijfveren van iemand. En als marketing een van de ingrediënten is in het recept, dan is dat onderdeel van het antwoord. Het is veel belangrijker om een target en intentie te hebben. Bij elk gesprek, bij elke meeting, bij elk artikel dat je schrijft. Mijn target en intentie bij dit artikel: jou laten inzien dat vragen over tools, technieken en trucjes jou niet verder brengen. Principes en resultaten wel.