In deze podcast aflevering wilde ik met je delen wat ik wel eerder deel in mijn verhalen. Het is de rode draad van de Marketing & Mindset Academy: iedere ondernemer hoort een MERK te zijn.

We leven in een tijdperk waarin iedereen een ebook kan schrijven, een webinar kan starten of een live video kan uitzenden. Dat is nog niet zo moeilijk. Op het moment dat je de digitale podiumvrees hebt overwonnen (als je deze zou hebben), dan ben je er nog lang niet, want dan moet je nog eens duidelijk gaan communiceren. Duidelijke content maken. En dat kan je pas als je weet wie je bent en wat je doet en wie je wilt helpen. Deze drie onderdelen vormen je merk.

Je bent als individu een merk. Je bent pas een goed merk als je jezelf goed kent en je diensten heel duidelijk en boeiend kunt uitleggen. Niet saai, consumenten zappen zo weer langs jou heen.

Vergelijk jezelf met een groot merk. Wat hebben grotere merken gemeen met elkaar? Dat ze nagedacht hebben over hun huisstijl, hoe te communiceren, ze maken veel content, ze zijn overal vindbaar, er wordt over hen gesproken, het is voor de consument duidelijk waar deze merken voor staan. En zo moet het met jou als ondernemer ook. Mensen moeten weten wie jij bent en waar jij voor staat.

Abonneer je op de podcast via itunes.

[smart_track_player url=”http://traffic.libsyn.com/marketingandmindset/MX042_JijMerk.mp3″ title=”042 – Jij bent een MERK!” artist=”Harald Heukers” image=”https://highendondernemen.nl/wp-content/uploads/2017/06/Marketing-en-Sales-podcast_optimized2.png” social_gplus=”false” ]

Bron: Pexels.com