Als je je wilt blijven groeien met je business en niet volledig afhankelijk wilt zijn van SEO en adverteren dan is het in alle gevallen belangrijk om een lijst met inschrijvers op te bouwen. Veel ondernemers onderschatten dit principe en vertrouwen op korte termijn effecten. In deze podcast leg ik je uit hoe je leads realiseert en welke soort lead magnets er bestaan. Het realiseren van leads moet dus onderdeel zijn van je online marketing funnel.

Abonneer je op de podcast via itunes.

[smart_track_player url=”http://traffic.libsyn.com/marketingandmindset/MX047_Leads.mp3″ title=”#047 – Makkelijk meer leads realiseren” artist=”Harald Heukers” image=”https://highendondernemen.nl/wp-content/uploads/2017/06/Marketing-en-Sales-podcast_optimized2.png” social_gplus=”false” ]

Vormen van lead magnets:

  • Meest gebruikte lead magnet: ebook.
    Het voordeel van een ebook is dat dat je geen ingewikkelde software nodig hebt om een ebook te maken. Je opent je tekst editor en gaat typen, vormgeving is latere zorg.
  • Cheat sheets of werkschema’s.
    Zelf gebruik ik schema’s voor content distributie bijvoorbeeld of de inhoud van een podcast. Als ik bijvoorbeeld een podcastcursus zou maken dan zou ik veel mensen kunnen helpen met dit gratis schema bijvoorbeeld.
  • Video challenge
    Hier stuur je een serie video’s die je hebt opgenomen om iemand door een proces heen te begeleiden. Vaak worden ze challenges genoemd.
  • Stappenplan
    Zoals dit ebook. Ons brein houdt van lijstjes en stappenplannen om zaken overzichtelijk te houden. Een ebook in de vorm van een stappenplan is meteen concreet.
  • Gratis consult
    Dit werkt goed als je een coach bent. Biedt een gratis Skype consult aan van ongeveer 15 minuten om de klant te screenen
  • Swipe files
    Tekstbestanden die je hebt gebruikt en aanbiedt aan jouw potentiële klant.
  • Toolbox
    Alles gebundeld. Bestanden, software, etc.
  • Coupons (voor webshop eigenaren)
    De eerste indruk kan je ook wekken door extreme korting te bieden op een product.
  • Website scan (voor webdesigners)
    Bied een pre-scan aan van de website van jouw potentiële klant. Hiermee maakt de klant kennis met jouw deskundigheid op een laagdrempelige manier.
  • Content recyclen
    Heb je eerder opgenomen webinars? Podcastafleveringen? Blogposts. Laat ze omzetten in bijvoorbeeld een infographic of een audioboek en je hebt een nieuwe weggever.

Wat zijn goede lead magnets en wat zijn slechte lead magnets?

Een goede lead magnet is een krachtige magneet waarmee je leads realiseert. Een goede lead magnet communiceer je over de oplossing die je aanbiedt voor het primaire pijnpunt van jouw potentiële klant. Een slechte lead magnet triggert dus niet, een slechte lead magnet communiceert over het product dat je aanbiedt.

Welke lead magnet ga jij maken?

Welke lead magnet past bij jou business? Wat ga jij maken? Deel dit artikel met anderen en ik kijk graag met jou mee.